søndag den 6. marts 2016

Farvelære - på den sjove måde

Man kan blive ved med at lære om farver så længe man .... maler ;)


I maleskolen for kreative akrylmalere blev farvelære taget op på en meget kreativ måde i marts måned 2016 - og selvfølgelig var jeg med.. 

Jeg benytted chancen til at prøve de nye farver jeg har investeret i nemlig Maimeris kunstnerkvalitet: Brera

(De skulle prøves som et noget billige alternativ tild ekunstnerfarver som alle sværger til (Golden))

Først lavede jeg en split - farvecirkel ( beståeden af både kolde og varme farver)


Det var spændende at blande de nye farver og se hvad der skete.

Dernæst var opgaven at lave farveblandinger i små malerier - Helt ud i skoven


Og nu skulle der males skov på et lille lærred  18x24 - først hovedsagelig varme farver


Og så kom turen til hovedsageligt kolde farver - spændende forskelle. 


Her ses de sammen på mit staffeli - beklager belysningen - det er aften.


Det var supersjove opgaver  også selv om man kender til farveteori


Ingen kommentarer:

Send en kommentar